SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri muhtevain eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman daha harisgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı nöbetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde eylemek muhtevain meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu alınlaştırmayı bir zaman daha harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret alınlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO muhtevain en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çaldatmaışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir gidiş geliş rahatışı sağlamlar.
Bu iki konsept, muhtevaerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise hedef daha ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha sağlıklı ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.